ברקוד. פעם היינו חושבים על פסים קצרים בעוביים שונים ומתחת להם שורת
מספרים אקראית, אבל היום עולה בראש תמונה אחרת. אנחנו רואים אותם ברחוב, באינטרנט
ובמגזינים, ועל מוצרים שונים בחנויות. ברקודים מרובעים כאלה עם דפוסים מרובעים בגדלים
שונים בתוכם, שאנחנו סורקים בסמרטפונים או לפחות מצפים מאיתנו לסרוק.
הברקודים האלו אם ברקודי QR והם מוכרים לנו בעיקר
בשימוש משרדי הפרסום והיח"צ. פרסום של מוצר, מותג, או אירוע, רבים מהם מוצגים
לצד ברקוד הQR המוכר או אפילו מוצגים על ידו בלבד. פרסום
באמצעות ברקוד נתפסת כפרסום הפונה לקהל הצעיר וניתנת לשימוש רק אצל בעלי
הסמרטפונים, ובאופן ספציפי לבעליי אפליקציה לסריקת ברקודים.
פרסום ויחסי ציבור בעזרת ברקוד בלבד היא נפוצה ונועדת לעורר סקרנות
ובאזז למוצר המפורסם. חוויית הסקרנות לגבי מהות הברקוד המסתורי, סריקתו, ואז
הגילוי הם אפקט פרסומי אליו מכוונים המפרסמים המשתמשים בברקוד. הברקוד מהווה בדרך
כלל קישור לאתר אינטרנט, שם מתגלה לסורקים מהות המוצר המפורסם. הדבר אמור לפתח
חוויית צריכה וחיבור של המותג למאפיינים צעירים, אקסקלוסיביים ואף מחתרתיים.
הברקודים בשימוש משרדי הפרסום ויחסי הציבור באים במגוון ענק של
שימושים. הם יכולים לפרסם אפליקציה חדשה, לבוא לצד פרסום חוצות בצד המודעה ולקשר
לקופון או לאתר המותג, להוות את הפרסומת למוצר מסוים עם כיתוב מינימלי ואפילו
ללא כיתוב בלבד כדי לייצר מראה אייקוני. הברקודים משמשים לפרסום אירועים חברתיים,
תחרויות, הגרלות וכל דבר שנועד למשוך את תשומת ליבם של אנשים צעירים. הם יכולים
לקשר את הסורק לעמוד הרשמה, לפרסומת של הופעה או הסבר על תחרות מסוימת אפילו
פעולות מחאה או פעולות מאורגנות של צעירים יכולות להיות הסיבה לפרסום הברקוד, אבל
רוב הברקודים הם בהחלט בשימוש עיקרי של פרסום ויח"צ.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה